ANTRENAMENT LA BIROU FĂRĂ A VĂ RIDICA DIN SCAUN



Problemă arhicunoscută, lucrul de la 09.00 – 18.00, fără posibilitatea de efectua mişcări speciale, nu reprezintă deloc o problemă dacă în arsenalul dvs. există exerciţii eficiente.

Lecţia 1

Efectuaţi exerciţii de stretching pentru spate, gât, mâini, picioare:

1) Ţineţi mainile in faţă lui, strângând cu mâna dreapta cea stângă, rotunjind spatele încercaţi să ajungeţi mâinile. Repetaţi acelaşi lucru prin schimbarea prinderii.
2) Ridicaţi mainile sus, utilizând prinderea de la exerciţiul precedent, întindeţi-vă după mâini.
3) Ţineţi mâinile sus, faceţi lacătul cu mâna dreaptă, aplecaţi-vă spre dreapta, schimbaţi lacătul şi aplecaţi-vă spre stânga.
4) Stând pe marginea unui scaun, îndoiţi piciorul stang iar cel drept ândreptaţi-l şi puneţi-l pe călcâi, Faceţi 10 înclinări sprepiciorul indreptat (încercaţi să atingeţi cu fruntea genunchiul, pentru a spori sarcina, puteţi apuca cu mâna stângă degetele piciorului îndreptat, iar cea dreaptă o plasaţi pe genunchi). Faceţi acelaşi număr de aplecări şi la celălalt picior

5) Aplecaţi capul spre umărul drept, număraţi până la zece şi repetaţi în partea cealaltă, apoi aplecaţi capul înainte şi înapoi, menţinând aceeaşi perioadă de timp.
6) Mâna dreapta pe centura, stânga după cap, înclinaţi-vă în partea dreaptă, acelaşi lucru – în direcţia opusă.

Efectuarea acestor exerciţii de stretching în mod regulat, chiar de mai multe ori în timpul zilei, vă va îmbunătăţi starea de spirit, şi, parţial, va compensa lipsa de mişcare.

Lecţia 2

Mergem mai departe, nu ne oprim la cele realizate!

Avem o oportunitate de a face exerciţii în picioare, ceea ce necesită 1,5 metri pătraţi de spaţiu liber.

Mai întâi de toate se vor efectua exerciţii de încălzire:

1) Cu degetele în lacăt, ne întindem sus după mâini, ridicându-ne pe vârfuri.
2) Coborând pe călcâie întoarcem corpul spre dreapta şi stânga.
3) Cu mainile pe şolduri trecem de pe cîlcâi pe vârfuri.
4) Cu mâinile pe genunchi rotim genunchii spre dreapta, stânga.
5) Cu mâinile pe solduri picioarele puşin mai depărtate decât lăţimea umerilor, rotaţii de şold în dreapta, stânga.
6) Picioarele depărtate la lăţimea umerilor, cu mâinile pe cap se roteşte corpul spre dreapta şi stânga, cu mişcări circulante, nu coborâm privirea.
7) Cu mainile pe solduri rotim umerii înainte, înapoi.
8) Înclinări ale capului spre dreapta, stânga, înainte, înapoi, întoarceri ale capului spre dreapta, stânga, şi în încheiere rotaţii spre dreapta şi stânga.
9) Strângeţi pumnii, îndreptaţi braţele în faţă, efectuaţi rotaţii în incheietura mainii spre dreapta şi stânga, respectiv.
10) Mâinile întinse înainte, rotiţi antebraţele spre sine şi de la sine.
11) Trei tipuri de rotaţii de mâini, înainte şi înapoi în acelaşi timp, în întâmpinare şi consecutiv.

Exerciţii de stretching:

1) Genunchiul drept îl strângeţi la piept, stând ân piciorul stâng, apoi apucând baza ascensiunii piciorului, lipiţi călcâiul de fesă, păstrând în acelaşi timp genunchii împreună, repetaţi acţiunea cu celălalt picior.
2) Picioarele depărtate la două lăţimi ale umerilor, efectuăm aplecări la piciorul drept, stâng şi înainte, câte 4 pe fiecare parte.
3) Ridicaţi piciorul drept în cîlcâi şi efectuaţi opt aplecări, la fel procedaţi şi în partea stângă, în prealabil plasând în călcâi piciorul stâng.

Exerciţii pentru consolidare incheieturilor:

1) Strângând corect pumnii Seiken (pumn), la ambele mâini, plasaţi Seiken pe perete şi faceţi un pas înapoi pentru a muta greutatea corpului pe incheietura mainii. Alternativ, lăsaţi pumnul drept sau stâng în calitate de pilon, astfel sporind sarcina (număraţi până la 10 pentru fiecare segment).

Lecţia 3

Exerciţii pentru tehnică:

Pentru a repeta Kata sunt suficienţi şi 3 metri pătraţi

Efectuînd încet mişcările kata, urmăriţi linia şi traiectoria mâinilor şi picioarelor. Menţineţi poziţiile corect, urmăriţi respiraţia, nu uitaţi de controlul spaţiului. Efectuând astfel kata în întregime mai repetaţi-o de două ori.

La fel pot fi repetate şi combinaţiile de luptă.

Foarte important – această lecţie nu conţine intensitate şi putere, dar mecanismul de memorare şi rafinare a tehnici este acelaşi ca şi în regimurile menţionate mai sus. Aceasta înseamnă că, un antrenament de aşa natură va contribui la ciclul general de antrenamente.

Succese tuturor celor care au pornit pe calea de auto-perfecţionării, practicând arte martiale, şi anume Karate Kyokushin. Ţineţi minte că, puteţi găsi întotdeauna un mod de a progresa pe această cale, cel mai important fiind dorinţa, care vă va forma obiectivele. Şi, având obiective, se va forma şi lanţul de acţiuni. Ossu.